Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
 

kezd elég lenni belőle

irkafirka , 2013.11.18. 22:09

még így visszatekintve is. Az elmúlt 2hetem egy kálvária volt. Már száz éve szenvedek a fogaimmal, de sosem gondoltam/gondoltuk, hogy ez lesz belőle. Illetve dehogynem, de azért reménykedni csak lehet?!

Még annó mikor első szezonomból hazajöttem, szintén hosszú időt töltöttem a fogorvosi székben. Akkor történt, hogy a felső fogsoromon ahol a fogszabályozó is volt, elkezdtek mállani a fogaim, a zománc, mint a krétapor jött le róluk. Akkor tömögettük még őket, menteni a menthetőt. Az okát nem sikerült kideríteni.

Tovább.

Aztán ugye telt az idő, elkezdtek az élek is mállani, főleg, hogy csikorgatok. A fogszabályozás mostanra érte el hatását, mondjuk nehéz is úgy csinálni, hogy évente 2-3hónapot vagyok itthon összesen, és egyszerűen nem lehet mozgatni a fogakat ahogy kellene. DE! Eljött a pillanat, ez a zwischensaison-om, hogy akkor fogszabi le, fogak renoválása. Aztán hívott a fogorvosom, hogy őt most itt akkor 1héten belül megműtik, és 5!hét múlva dolgozhat újra, mi legyen. Hát akkor kikönyörgök kinn egy kis halasztást, később kezdhessek, mint a többiek. És ha minden jól megy, akkor engedik (engedték), de itt még mindig necces volt hogy doktornő lába hogy gyógyul. Végülis a 3.hét után megbeszéltük, hogy nekemáll, vagyis ül, azt is felpolcolva, de akkor kezdjünk neki. Fogszabályozós dokihoz időpont, fogszabi levétele. Fogdokihoz schnell-schnell laufen. Aztán a döbbenet. Elvileg 6-max8 fogról beszéltünk, az elsőkről (a krétaporosakról), hogy oda koronákat kellene tenni. De a hátsók is még a gyűrűk alatt is olyan mértékben mállottak, hogy ki lett mondva az ítélet, az összes, a komplett felső fogsorom, (már csak 12fogacska) koronázásra van ítélve. És ezzel a lendülettel neki is ugrottunk.

Ez volt hétfőn. (nov.4.) akkor a bal oldal lett lecsiszolva, lealkudtam az érzéstelenítők számát 4re, és laza 4,5órát ültem, tátogtam a fogorvosi székben. Utána meg mivel megbeszéltük, hogy figyelem a fájásokat, mit reagálnak a fogak, ezért csak éjszakára ment a cataflam.

Másnap kedd. Következett a jobb oldal, szintén 4re lealkudott érzéstelenítővel, de a végére már kezdett kisuhanni, így 2gyökérkezelést elhalasztottunk. Újabb 4órát ültem-tátogtam, de vettünk mintát az ideiglenes koronámhoz. Megbeszéltük még a kezdetekkor, hogy lesz műanyag ideiglenesem, az védi a fogacskákat, meg nem is érzékenyek úgy, meg el sem mászkálnak a helyükről.

Szerda. (azt hozzá kell tennem, hogy én abban a hitben voltam, hogy a csiszolások után már hawaii lesz, hát a nagy ló..szt) Komplett felső sor széprecsiszolása, 6ra lealkudott érzéstelenítővel. (jah, azért lealkudott, mert igazság szerint foganként kéne egy) Közben 2gyökérkezelés. Illetve a végleges minta levétele. Plusz jött a fogtechnikus, megbeszéltük, hogy csinálunk egy extra "vizsgálatot", amivel a fogakkal az állkapcsot be lehet jól állítani, meg hozta az ideiglenesemet. Szintén ültem-tátottam 4,5 órát, és már nem vártam meg az estét a cataflammal.

Csütörtökön elvileg szünnapom volt, gyakorlatilag mégsem, menni kellett próbálni a fémeket a fogdokihoz, utána meg a technikushoz erre a "vizsgálatra". Hát életemben nem gondoltam volna hogy nem tudok nyilat rajzolni. Mondjuk akkorra már az összes életkedvem elment a fájásoktól, és a pépevéstől.

Péntek reggel eljött értem a technikus, ki volt adva hogy gyakoroljak, sikerült is 3.ra olyan szép nyilat rajzolnom, hogy öröm volt nézni. :-) Aztán még ők ott mintákat vettek, meg csinálták amit kell, meg be kellett próbálni, hogy a gép alapján milyen magasságban, hogy lesznek a fogaim, milyen lesz. Fájás-fájás hátán.

7végém arról szólt, hogy óvatos pépesevés, némi nedvesített kenyérrel, szigorúan elől csócsálva. (mivel az ideiglenesek az elsőkön voltak) És fájás-fájás minden mennyiségben. Közben megvilágosodtam, hogy nem a fogak fájnak, hanem az állkapocs, és az izmok, a sok tátogástól és szúrástól. Mondjuk nem mintha a tudással eljött volna a megváltás is.

Hétfő. Úgy volt, hogy kész lesz a korona, főpróba, és rögtön felrakás. De előtte egy gyors röntgen a jóképűnél, és gyökértömés a dokimnál. Közben a koronák nem lettek kész, így itt viszonylag hamar végeztem, 2óra alatt megvolt minden. És megbeszéltük, hogy ehetem a mydetont is az izomgörcs miatt. Már a székben kaptam cataflamot, utána meg vettem is be a mydetont, egyszerűen már nem bírtam a fájdalmakat, annyira szörnyű volt.

Kedd. Újabb (most már csak kontroll) röntgen a jóképűnél. Aztán főpróba. Szép lett. Ez már látszott akkor is. Meg az is, hogy megszenvedek én a szépségért. Én már minden voltam csak jólnevelt nem. És ez sajnos az arcomra volt írva. Ismét lealkudott 6db. érzéstelenítő. Játék a sorrenddel, illetve a kiszedéssel. Felkészülés a ragasztásra. És akkor hajrá. Az idő sajnos nagyon elment a játékkal, szóval ismét kisuhant az érzéstelenítő a végére. Megszántak, kaptam már ott a székben cataflamot. Ragasztó lepucolása, hogy tetszik a fogad? kérdés tükörrel, és ilyenek. Hát én legfőképp nem éltem volna, nemhoyg a fogamban gyönyörködjek. Hagytak. Jah, és a piszkos anyagiak rendezése. Ez a műsor került nekem 340e kemény magyar valutába. :-S Hát nagyon nem ennyivel számoltam/számoltunk, de ez van.

Szerdán szabadnap. Fogilag. És véééégre evés. Normális. Vagyis még óvatosan, meg tök fura, de evés. Az első6 egyben van, de tökre nem látszik rajtuk. Mondjuk fura, hogy ha az egyik oldalon csinálok vmit, akkor a másik oldali 3as is feszít. De majd beállnak a fogacskák is, most még ugye a fogszabi miatt mocorognának. Érdeklődő hívások dokinénitől minden rendben van-e, nem fájok,stb.

Csütörtökön már "csak" alul egy pici tömés volt, egyetlen bökivel. A sok izomlazító hatására már kezdett a fájás is elmúlni, itt már láttam a végét. Lesz még egy kontrollom, hogy minden oké-e, és akkor egy időre (min.40évre) szeretném elfelejteni ezt a sztorit.

Azóta leszoktam a fájdalomcsillapítóról és az izomlazítóról is. :-) Ma voltam a fogszabis dokinál, nagyon tetszett neik a fogam, ogy milyen szép, és nem is látszik, hogy nem igazi, és az első 6az tényleg egyben van, mert aaz se látszik, meg had csinájon fotót meg ilyenek. Holnap pedig fogdokimnál kontroll.

Címkék: blog én orvos nemszeretem picsog fogazás

 

A bejegyzés trackback címe:

https://irkafirka.blog.hu/api/trackback/id/tr885642960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Theme by Laptop Geek. Blog.hu-ra alkalmazta: a Blog.hu Sablonok a NĂ©pkertben.

süti beállítások módosítása